4 MIEJSCA W NOWYM JORKU, KTÓRE MUSISZ ZOBACZYĆ!

21:15:00 LUXX400 14 Komentarze


Przychodzę dziś do Was, po dłuższej przerwie, która była spowodowana nie tylko brakiem chęci do blogowania, ale także życiem prywatnym i rozwojem innych projektów. Chciałbym za tą nieobecność przeprosić i zaprosić na nowego posta! Kto mnie zna, ten wie, że jednym z moich marzeń jest wyjazd do Nowego Jorku. Postanowiłem więc stworzyć posta, w którym przedstawię kilka miejsc, których nie możesz pominąć przy wizycie w NYC! Jest to pierwszy z około 20 wpisów z owego cyklu.

5-Th Avenue

Najdroższe sklepy, salony słynnych projektantów mody i wiele więcej! To wszystko możecie znaleźć na Piątej Alei. Piąta Aleja jest wyróżniana jako symbol zamożnej części Nowego Jorku i jedna z najdroższych ulic świata. Jest ona również jednym z najbardziej obleganych miejsc turystycznych Nowego Jorku. Wielkim plusem tego miejsca są liczne wystawy w witrynach sklepowych, które zachwycą nie jednego turystę! 

Central Park

Największy nowojorski park będący ogromną oazą zieleni. Położony jest w samym sercu Manhattanu, między Central Park South Avenue od strony południowej a 110 ulicą od strony północnej oraz pomiędzy Piątą Aleją na wschodzie i Central Park West Avenue. Latem możesz wypocząć, wynajmując łódkę i wybrać się na rejs po jeziorze. Możesz pobiegać lub zorganizować piknik, a przy okazji zobaczyć znane z filmowych produkcji zakątki tego parku. W pobliżu Central Parku znajduje się kilka słynnych nowojorskich muzeów Natural History Museum czy Metropolitan Museum of Art.

Top Of The Rock

GE Building – wieżowiec w kompleksie Rockefeller Center w Nowym Jorku w USA. Jest to najwyższy budynek tego kompleksu. Mając 259 metrów wysokości, zajmuje 8. pozycję wśród najwyższych w mieście. W całym kraju plasuje się na 30. miejscu. Został zaprojektowany przez The Associated Architects. Takie informacje możemy przeczytać o budynku, na którym znajduje się słynny taras widokowy Top of the Rock. Zlokalizowany niedaleko Midtown. Znajduje się na 67 piętrze, aby, tam dotrzeć należy pokonać 65 pięter windą, jedno piętro schodami ruchomymi i jedno pieszo. Taka podróż warta jest zobaczenia Central Parku, Empire State Building i większą cześć Manhattanu! 

Times Square 

Times Square jest najbardziej znanym punktem Nowego Jorku. Miejsce zwane jest skrzyżowaniem światła i stanowi centrum pełnej życia dzielnicy teatrów, w której skład wchodzi znany na całym świecie Broadway. Do 1904 roku plac ten nosił nazwę Longacre Square. Mimo tak wielkiej sławy miejsce to jest omijane przez mieszkańców miasta. Głównie przez dyzy ruch, hałas i utrudnienia w komunikacji. Najbardziej rozpoznawalnym wydarzeniem tego miejsca jest impreza Sylwestrowa. Gromadzi ona mnóstwo gwiazd muzyki i nie tylko. Kulminacyjnym punktem jest zawsze opuszczenie wielkiej, kryształowej kuli. 

14 komentarzy:

  1. Ale sliczne zdjęcia. Nigdy specjalnie nie patrzyłem na NY ale wydaje sie ciekawe to wszystko. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. W zasadzie wszystkie opisane miejsca są na Manhattanie, a mimo wszytko Nowy Jork to 5 dzielnic... Ja ostatnio zakochałam się w Williamsburgu na Brooklynie i nieokrytej przez turystów Roosvelt Island. Warto wpisać na listę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda! Dzisiaj postanowiłem opisać tą część NYC. W planach mam też opisanie mniej znanych miejsc :D Mam nadzieje, że wypali i za kilka dni pojawi się kolejny wpis ;)

      Usuń
  3. chociaż na chwile mogłam poczuc sie jakbym tam byla :) NYC to moje marzenie! <3 ostatnio zwiedzalam Nowy Jork z Jessica Mercedes ktora byla na FW noo..i zrobilo to na mnie wrazenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, tak dokładnie jak Jessica nie dam rady opowiedzieć. Jednak staram się zrobić to jak najlepiej. Może i mi uda się kiedyś pojechać na FW do NYC :D

      Usuń
  4. marzę o tym aby kiedyś móc tam być ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieje ze kiedyś uda mi się odwiedzić te wszystkie miejsca w Nowym Jorku ♡

    okiem-nastolatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło się czyta, choć na pewno jeszcze lepiej byłoby zobaczyć to miejsce Twoimi oczami jako relację z takiej podróży. I takiej właśnie realizacji Twojego marzenia Ci życzę. Trzymam kciuki za to, żebyś zobaczył to miejsce na żywo i podzielił sie tym z nami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :) Jeśli mi się uda na pewno będzie obszerna relacja! ;)

      Usuń
  7. Central park to wielka sprawa jak na takie miasto gęsto zabudowane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z całej ten czwórki ja na pewno najchętniej bym poszła do central Parku na poszukiwania pingwinów :) Powodzenia w realizacji marzenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam okazję być w Nowym Jorku w lipcu i do tej pory nie mogę wyjść z zachwytu !

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń